SEB | När du hellre kastar pengarna i toaletten | Corporate Card

Nej tack SEB, era Corporate Card duger inteFör företag med överskott i kassan som har många stillasittande individer med inget att göra så kan jag varmt rekommendera SEB som företagsbank.

SÄRSKILT om ni skaffar deras Corporate-kort. Det är nämligen omöjligt för företaget att få insikt i transaktionerna på kortet tills dess att man får en kortfaktura. Däremot är man självklart betalningsansvarig eftersom det är ett Corporate-kort. Det är jättesmart!

Men om man som sagt har en massa anställda med sådana här kort och med för mycket fritid så kan man låta dem logga in på sina respektive konton och manuellt ta fram kontoutdrag för sina kort. Det är genialiskt, supersäkert och framför allt, väldigt kostnadseffektivt.

Vänta sedan på fakturan för själva korttjänsterna hos SEB för att få den där extra glädjetåren i ögat.

 
SEB: “Korten står på individen”
Jag: “Ja, men det är ju företagskort och vi är ansvariga för dem”
SEB: “Ja just precis”
Jag: “Eh… ja JUST PRECIS .. så hur ser jag transaktionerna på kortet”
SEB: “De får du på fakturan om 10 dagar”
Jag: “Och om jag vill se dem tidigare”
SEB: “Ja då får du be kortinnehavaren att ta fram ett kontoutdrag”
Jag: “Men det är ju vi som står för korten”
SEB: “Nej, det är individen”
Jag: “Men vi är betalningsansvariga för dem”
SEB: “Ja just precis”
Jag: “Vilken bra produkt, hur kom ni på den”
SEB: “Visst är den bra! Den är väldigt populär”

(oändlig loop påbörjas här ungefär)

Jag tänker mig en ny slogan för SEB … “SEB | När du hellre kastar pengarna i toaletten”.

3 thoughts on “SEB | När du hellre kastar pengarna i toaletten | Corporate Card”

  1. Hej!

    Jag heter Isabelle och arbetar med sociala medier på SEB.

    Det är självklart jättetråkigt att läsa att det inte fungerar som du hoppats på, och jag önskar verkligen att jag kunde komma med positiva besked.

    Dessvärre kan jag i dagsläget bara bekräfta det du skriver. Kortet fungerar på så sätt att varje person som innehar ett kort, själv behöver logga in på sina sidor på SEB Corporates hemsida för att ta fram dessa om de behövs innan det att fakturan dykt upp.

    Det är jätteviktigt att man uppmärksammar något som uppenbarligen kan förbättras, och jag tar det här med mig till våra utvecklare och jag hoppas att det framöver kommer att kunna erbjudas en lösning för det här. Om du har några frågor eller funderingar är du välkommen att höra av dig till SEB Corporate på telefonnummer 0774-48 28 08, alternativt till vår Företagsavdelning på telefonnummer 0771-62 53 53.

    Jag önskar dig en riktigt fin helg!

    Med vänlig hälsning/
    Isabelle Hindmalm
    SEB Kundservice

    Reply
  2. Vad bra att ni uppmärksammar denna brist. Ni har ju allt att tjäna på att bli bättre, Internetbanken är ju ett av de områden där det finns en hel del att göra. T ex har ni ju fortfarande inte stöd för e-Faktura för företag, på det sätt det fungerar för privatpersoner. Vilket också är beklagligt. Ingen vill väl ha mer papper.

    Reply

Leave a Reply to Isabelle, SEB Kundservice Cancel reply

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.